Обслуговування герметичного акумулятора agm. Чи нагріваються акумулятори LiFePO4?

Герметичний Свинцева кислота (SLA) – абсорбуючий скломат (AGM) проти гелю

У світі комерційних акумуляторів дві технології змішані більше, ніж будь-яка інша – абсорбуюче матове скло і гель. Навіть деякі провідні світові виробники, що спеціалізуються на виробництві акумуляторів, вважають, що акумулятор веб-сайти містять дезінформацію про те, що вони собою являють і для чого найкраще підходять. Обидві батареї називаються герметичними свинцево-кислотними акумуляторами, але вони мають різну конструкцію, призначену для різних застосувань.

Як AGM, так і гелеві засновані на концепції свинцевої кислоти, відкритої в 1859 році. Пластини виготовляються зі свинцю, а електроліт є кислотним (див. розділ Що таке свинцево-кислотний акумулятор для більш детальної інформації про будову свинцево-кислотних акумуляторів).

Коли свинцева кислота була представлена на ринку, це була революція. Це був перший акумулятор яку можна перезаряджати. Хоча свинець був дорогим, його базова конструкція була придатна для масового виробництва, що дозволило знизити витрати на доступному рівні для багатьох застосувань.

Використання товстих пластин означало, що його можна було використовувати для глибокого циклу (тривалого повільного розряду для живлення освітлення, холодильників тощо).), а більш тонка пластина робила її ідеальною для застосувань, які вимагали швидких, сильних стрибків струму (зокрема, запуск двигуна).

Ця базова конструкція, винайдена понад 150 років тому, все ще використовується сьогодні, але вона не була позбавлена недоліків:

  • Якщо корпус акумулятора тріснув, корозійна кислота може витекти.
  • батарею не можна було встановлювати під кутом, оскільки це зменшило б кількість кислоти, що контактує з пластинами, і збільшило б ймовірність витоку.
  • Свинець – м’який метал, тому пластини були схильні до прогинання, що призводило до висипання пасти з активного матеріалу або до дотику пластин і короткого замикання всього пристрою.
  • У спекотному середовищі електроліт може випаровуватися, а це означає, що елементи потрібно час від часу доливати.

Не потребує обслуговування свинцева кислота

У середині 1900-х років обслуговування У широких масштабах була впроваджена безкоштовна версія, яка герметичний в середині 1900-х років акумулятор і зупинила випаровування електроліту або витік, але це не вирішило проблеми пошкоджень, спричинених витоками з тріснутого корпусу, короткого замикання через прогинання свинцевих пластин або низьку продуктивність і скорочення терміну служби при встановленні під кутом.

Будучи “запечатанимзапечатаний‘ акумулятор, який іноді називають герметичним свинцево-кислотним (SLA), джерело плутанини, до якого ми повернемося за мить.

Абсорбуючий скляний мат (AGM)

Концепція AGM, відкрита в 1970-х роках, використовує скляні волокна, сплетені в мат, який на 95% насичений кислотою, а потім розміщений між пластинами. Це миттєво вирішило низку проблем у старій конструкції (яка стала відомою як залита свинцева кислота).

  • Якщо корпус трісне, нічого не витече, оскільки кислота залишиться в матах.
  • Акумулятор можна було встановити під будь-яким кутом, навіть на боці, і пластини все одно зберігали б повний контакт з електролітом.
  • Мат також став частиною конструкції, утримуючи свинцеві пластини на місці – обмежуючи будь-яке прогинання або, якщо прогинання все ж сталося, не даючи пластинам торкатися одна одної.

Єдиним недоліком було те, що абсорбуючий скляний мат коштував дорожче у виробництві, тому AGM не повсюдно замінив залиту свинцеву кислоту. У тих випадках, коли вартість була важливішою за можливість встановлення пристрою під кутом, залита свинцева кислота залишалася хімічним матеріалом вибору. Залиті свинцево-кислотні акумулятори все ще використовуються сьогодні, зокрема, як автомобільні стартерні батареї та як недорогі акумулятори глибокого циклу в індустрії розваг.

AGM також став відомий як тип Герметичні Свинцево-кислотні (SLA) акумулятори.

Гель

AGM надав свинцевій кислоті більшої гнучкості, але не усунув усіх недоліків. В умовах вібрації або тряски килимок може тертися об пластини і фактично спричиняти пошкодження, а не запобігати їм.

У 1980-х роках прорив стався з комерціалізацією технології, вперше застосованої в 1930-х роках – з використанням електроліту, який дуже схожий на кремнієвий гель. Гель фізично додає структуру всередині, утримуючи пластини та їх активний матеріал на місці. Коли він “приклеюється” до пластин, вони стають одним цілим, тому рухаються разом, коли пристрій вібрує або трясеться.

Гель батареї коштують дорожче, ніж AGM, тому вони не замінили попередню технологію. Не всі потребують (або готові платити премію за) вібростійку конструкцію.

Гелеві акумулятори, такі як AGM і обслуговування вільно залиті свинцевою кислотою, називаються герметичні свинцево-кислотний.

Що таке AGM-батареї?

Повна форма AGM – це батареї з абсорбуючим скломатом. Цей популярний тип акумуляторів має широкий спектр застосування. Вони використовуються разом з гелевими матами або свинцево-кислотними акумуляторами.

герметичний, акумулятор, обслуговування, lifepo4, батареї

Ці батареї стали популярними у 1980-х роках і сьогодні використовуються у вантажівках, човнах, автомобілях, підводних човнах тощо.

Батарея AGM отримала свою назву через конструкцію зсередини. Він має спеціальний сепаратор зі скляного мату всередині акумулятор корпус. Цей сепаратор поглинає розчин електроліту між пластинами батареї.

В AGM акумуляторах замість того, щоб плавати у воді, розчин електроліту залишається абсорбованим у скляній підкладці. Навіть якщо корпус акумулятора перевернути або пошкодити, електроліт ніколи не виллється. Ось чому ця батарея забезпечує набагато більшу безпеку, ніж інші батарейки. Тепер давайте подивимося, чи потрібно провітрювати батареї AGM.

Чи потрібно провітрювати батареї AGM?

Незважаючи на те, що вам кажуть, AGM акумулятори все одно потрібно провітрювати. Деякі люди вважають, що AGM-батареї не потребують вентиляції, тому що вони поставляються з обслуговування-безкоштовний тег. Однак існує безліч причин, чому вам слід провітрювати автомобільні акумулятори AGM.

По-перше, скляний мат акумуляторів AGM поглинає водень, що виділяється. Таким чином, замість того, щоб потрапляти в повітря, водень залишається всередині акумулятора. Якщо не випустити цей газ у повітря, з часом він перетворюється на вибухонебезпечний матеріал.

Однак не варто панікувати, навіть якщо вибух станеться, він буде недостатньо потужним, щоб убити когось або завдати серйозної шкоди. Але, як кажуть, краще перестрахуватися, ніж потім шкодувати.

Щоб зберегти автомобільну батарею, а також її продуктивність здоровою, корисно час від часу провітрювати автомобільну батарею. Якщо не провітрювати батареї протягом тривалого часу, у них почнуть виникати такі проблеми, як корозійні пошкодження. Після того, як ми дізналися, чи потрібно провітрювати AGM батареї, давайте подивимося, що станеться, якщо їх не провітрювати.

Що станеться, якщо не провітрювати AGM-батарею?

Найпомітніша небезпека відсутності вентиляції AGM акумулятор можливість вибуху. Ось як може статися вибух-

  • Як ви вже дізналися, всі акумулятори виробляють водень як побічний продукт процесу заряджання.
  • В AGM акумуляторах водень, що виробляється, поглинається і утримується абсорбуючими скляними матами.
  • Однак, коли батарея перезаряджена або заряджається занадто швидко, вона починає виробляти занадто багато водню, який не встигає поглинатися скляними матами.
  • Водень, що утворюється, заповнює корпус акумулятора, поки не вийде через вбудований в нього клапан (клапани).
  • Водень починає утворюватися всередині закритого простору, будь то акумуляторне приміщення або батарейний відсік.
  • Як тільки водень досягає небезпечної концентрації, достатньо крихітної іскри, щоб стався вибух. Інші акумулятори або електродвигуни, що знаходяться поруч, є поширеними джерелами іскор, коли вони починають працювати.

Вибух акумулятора може призвести до дорогої заміни або ремонту, пожежі будівлі, тілесних ушкоджень і навіть смерті будь-кого, хто перебуває поблизу.

Ризик таких вибухів є реальністю, і саме тому в багатьох галузях промисловості існують правила зберігання акумуляторів усіх видів, поводження з ними, а також способи їх вентиляції. Навіть за відсутності такого регулювання виробники акумуляторів все одно включають вказівки з безпеки, щоб запобігти подібним нещасним випадкам.

герметичний, акумулятор, обслуговування, lifepo4, батареї

Для чого використовуються AGM акумулятори?

AGM-батареї найкраще використовувати для пускових установок. Найчастіше їх можна зустріти в таких транспортних засобах, як автомобілі, вантажівки, автофургони, човни та інші моторизовані транспортні засоби. Вони забезпечують інтенсивні сплески енергії в якості пускової батареї. Вони також можуть використовуватися для зберігання енергії, але їхня вартість і низька продуктивність роблять їх менш популярними для цих застосувань.

Тож чому хтось розглядає AGM-акумулятори замість залитих версій, які ви, ймовірно, використовували роками чи десятиліттями??

Менше Технічне обслуговування Ніж залиті свинцево-кислотні

Залиті свинцево-кислотні акумулятори необхідно періодично відкривати, щоб доливати рідину для підтримання правильного балансу електролітів і води. Без цього не обійтися технічне обслуговування, ваші батареї не будуть працювати максимально ефективно і з часом вийдуть з ладу. Для акумуляторів AGM немає подібних вимог, оскільки вони герметичні за своєю конструкцією. Це означає, що вони практично не потребують обслуговування.

Можна встановити без вентиляції

Ви також можете встановити батарею AGM без вентиляції. Вам часто доводиться провітрювати традиційні акумулятори, оскільки вони виділяють гази в процесі своєї нормальної роботи. Без належної вентиляції вони можуть накопичуватися з корозійними або навіть потенційно вибухонебезпечними наслідками. Відсутність вимог до вентиляції означає більшу гнучкість в установці.

Можливість установки в різних положеннях

Переваги встановлення AGM-батарей виходять далеко за межі допомоги з вентиляцією. У той час як традиційні заливні свинцево-кислотні батареї необхідно встановлювати догори дном, щоб запобігти витоку рідини, AGM-батареї не мають таких обмежень, оскільки вони герметичні. Це означає, що ви можете встановлювати їх догори дном, на боці або в будь-якому іншому положенні без значного впливу на роботу акумулятора. У переповненому моторному відсіку або невеликому автофургоні акумулятор простір, це може бути неймовірно корисно для звільнення додаткового простору.

Недоліки AGM акумуляторів проти заливних свинцево-кислотних

Хоча AGM-батареї мають багато переваг, їхнім головним недоліком є вартість.

Акумулятори AGM, як правило, коштують трохи дорожче, ніж залиті свинцево-кислотні. Ця різниця в ціні може бути виправдана, якщо ви використовуєте їх за призначенням. Для початку батарея, це може бути дуже корисно, але для зберігання енергії підвищення ціни в порівнянні з їх продуктивністю не варте того.

У наведеному нижче відео Mortons on the Move тестують AGM-батареї проти затоплення свинцево-кислотними та літій-іонними (LiFePO4) акумуляторів. Результати показують, що AGM не варті своєї ціни для застосування в системах зберігання.

Як довго служить AGM акумулятор?

Коротка відповідь – це залежить. У пускових установках ви можете виявити, що AGM-батареї служать довше, ніж залиті свинцево-кислотні. Як правило, можна очікувати, що AGM прослужить від шести до восьми років у початковому застосуванні.

Для систем зберігання даних варто обирати між заливними та AGM акумуляторами. Для акумуляторів глибокого циклу не рідкість побачити термін служби близько 300-500 циклів, якщо ви заряджаєте їх повністю і регулярно. Цей показник знижується, якщо ви дозволяєте їм розряджатися занадто низько або заряджаєте їх лише частково. Це, як правило, дорівнює приблизно 2 рокам терміну служби при помірному використанні.

Ось чому такі батареї, як наша літієва з 5000 корисних глибоких циклів, набагато перевершують AGM в усіх відношеннях.

Чи варті того акумулятори AGM?

Це залежить від ваших потреб.

У транспортних засобах зазвичай використовуються звичайні заливні свинцево-кислотні акумулятори для стартерів. Однак, коли справа доходить до модернізації стартера, AGM-батареї є кращим вибором. Тип AGM відрізняється вищою якістю, довшим терміном служби і набагато меншою вартістю обслуговування в порівнянні зі звичайними батареї. Найкраще те, що вони коштують не набагато дорожче, ніж залиті батареї.

З іншого боку, якщо вам потрібне рішення для зберігання сонячної енергії, рекомендується відразу перейти до літій-іонних акумуляторів. Незважаючи на те, що вони дорогі, їхня якість, ефективність і термін служби (у кілька разів більший, ніж у інших типів батарей) доведуть, що вони варті того в довгостроковій перспективі. Літій – король 12-вольтових батарей.

Як дізнатися, чи мій акумулятор AGM? 3 кроки

#1 На етикетках виробників вказана така інформація

герметичний, акумулятор, обслуговування, lifepo4, батареї

Тип акумулятора зазвичай вказано на етикетці на корпусі акумулятора. Якщо етикетка нерозбірлива, ви також можете перевірити технічні характеристики в інструкції з експлуатації, запитати в інтернет-магазині або звернутися до магазину, де ви придбали акумулятор.

#2 Зверніть увагу на верхню частину батареї

Батареї AGM спеціально розроблені з негативними та позитивними клемами, які виступають з їхньої пласкої верхньої частини. Якщо ви знайшли такі клеми, ви можете бути впевнені на 99.На 99% впевнений, що ваш акумулятор є AGM акумулятором.

#3 Злегка струсіть акумулятор

Наполегливо не рекомендуємо робити цей крок, але оскільки ви все ще не можете ідентифікувати свою батарею після використання вищезгаданих методів, це буде остаточним вибором, до якого вам доведеться вдатися.

Потрясіть батарею, і якщо ви відчуєте, що всередині протікає рідина, то це мокра батарея. Але якщо ви відчуваєте всередині відносно тверду речовину, то це AGM-батарея.

QA

Чи є AGM акумулятори глибокого циклу?

Більшість AGM акумуляторів мають глибокий цикл. AGM-батарея може розрядитися до 80%, тоді як стандартна заливна батарея може розрядитися максимум на 50%. Для порівняння, серед акумуляторів глибокого циклу найбільше вітаються AGM-батареї.

Який тип акумулятори найкраще підходять для сонячної енергетики?

Батареї з глибоким циклом, включаючи залиті свинцево-кислотні, AGM, гелеві та літій-залізні батареї, є популярними рішеннями для зберігання сонячної енергії. Вони відрізняються за ефективністю, обслуговування вимоги, час заряджання, термін служби, а головне – вартість. Вони задовольняють потреби споживачів по всьому світу, тому ви можете просто вибрати той, який відповідає вашим потребам. Заливні свинцево-кислотні типи залишаються найбільш економічно вигідним варіантом, тоді як герметичний свинцево-кислотні акумулятори мають вищу ефективність заряджання та енергетичну ємність, але при цьому мають більш доступну ціну. Літій-залізні батареї коштують найдорожче, але це король у всіх аспектах. Якщо ви шукаєте рішення для зберігання електроенергії великої ємності і при цьому портативне, сонячна станція або генератор на сонячних батареях, інтегрований з LiFePO4 батареї можуть бути вашим найкращим вибором батареї сонячної панелі.

Чи можна з’єднувати акумулятори різних типів і розмірів разом?

герметичні, акумулятор, обслуговування, lifepo4, батареї

Рекомендується використовувати батареї однакових типів і розмірів для паралельного з’єднання. Таким чином, він може максимально уникнути втрати ефективності. Якщо вам потрібно з’єднати оригінальну батарею AGM та інші батареї разом, переконайтеся, що всі вони є батареями AGM.

Скільки часу потрібно для зарядки AGM акумулятора 12v 100ah?

На час заряджання можуть впливати такі фактори, як сонячне світло, температура і тип акумулятора. Якщо батарея на 100 Ач 12 В працює разом з трьома сонячними панелями потужністю 100 Вт, час зарядки складе близько 4 годин.

Чи підходять AGM-акумулятори для автофургонів та човнів?

Власники автофургонів і катерів часто встановлюють на своїх транспортних засобах два різних типи акумуляторів: один для запуску двигуна, а інший – для живлення приладів на борту. Завдяки більш високій вихідній напрузі, AGM-батареї відмінно справляються з обома завданнями.

Чи можна заряджати AGM батарею звичайним зарядним пристроєм?

У той час як звичайний зарядний пристрій використовується для звичайної залитої свинцевої кислоти батареї які вимагають іншого режиму заряджання, ніж AGM-батареї; він не підходить для дозарядки AGM-батареї. Для зарядки 12-вольтового морського AGM акумулятора потрібен спеціальний зарядний пристрій.

Висновки

Отже, тепер ви знаєте, що таке AGM акумулятор? І як визначити, чи є батарея AGM-акумулятором. Якщо ви шукаєте AGM батарею для свого автомобіля або сонячної батареї, Renogy пропонує широкий вибір надійних варіантів. В інтернет-магазині Renogy ми маємо на продаж agm акумулятори, гелеві акумулятори та літієві залізо-фосфатні акумулятори. Всі вони якісно виготовлені та суворо протестовані для гарантованої якості.

Читати далі:

Leave a Reply