Пояснення режимів заряджання електромобілів. Більше історій про електромобілі, які допоможуть вам вибрати найкращий автомобіль для ваших потреб

Table of Contents

Які існують різні способи зарядки електромобіля?

Популярність електромобілів (EV) зростає, і, за прогнозами, продажі будуть продовжувати зростати, за оцінками, близько 10 мільйонів покупок до 2025 року. Інноваційні технології, які використовуються в конструкції цих автомобілів, роблять їх привабливою перспективою, тому не дивно, що люди виявляють інтерес до них. Однак, перш ніж використовувати електромобіль, важливо знати, як його заряджати.

Домашні зарядні пристрої Blink та громадські зарядні станції є одними з найзручніших способів підтримання ваш Заряджений електромобіль. Blink навіть пропонує зручний мобільний додаток Blink Charging, який надає доступ до мережі Blink. Ми розглянемо різні типи зарядних систем і те, як Blink інтегрує ці системи, і це те, що ви повинні знати!

Типи зарядних систем

Існує безліч варіантів, які можна використовувати при зарядці електромобіля. Blink пропонує потужні зарядні рішення для вашого будинку або робочого місця, але які всі доступні варіанти? Давайте спочатку розглянемо відмінності зарядки електричним струмом.

ЗМІННОГО СТРУМУ

Зарядка змінним струмом, або змінним струмом, зазвичай відноситься до електричного струму, який ви використовуєте під час зарядки вдома або на громадських зарядних станціях змінного струму. Цей метод використовує настінну коробку, яку можна встановити у свій вдома, як Blink HQ 200, або на громадській зарядній станції, як Blink IQ 200. Бортовий інвертор вашого електромобіля перетворює електроенергію, що надходить від зарядного пристрою, зі змінного на постійний струм, який можна зберігати в акумуляторній батареї ваш акумулятор. Зарядні пристрої рівня 1 або 2 використовують електроенергію змінного струму для зарядки вашого автомобіля повільніше, ніж швидкі зарядні пристрої постійного струму, але за меншу вартість електроенергії і створюють менше навантаження на електромережу.

Зарядні пристрої рівня 1 використовують ланцюг 15А та стандартну розетку 120В для зарядки, що дозволяє збільшити запас ходу вашого автомобіля на 2-5 миль на годину. Зарядні пристрої рівня 2 використовують ланцюг до 100 А та однофазну напругу 240 В для забезпечення швидкості заряджання до 19.2 кВт, що додає вашому автомобілю приблизно 40-65 миль пробігу на годину. Шнури 1-го рівня іноді входять до комплекту вашого автомобіля, але пріоритетом має бути перехід на зарядний пристрій 2-го рівня.

ПОСТІЙНИЙ СТРУМ

Швидка зарядка постійним струмом (DCFC) – це, як і говорить сама назва, ШВИДКА зарядка! Ця технологія стає все більш і більш доступною для громадськості. Цей метод обходить бортовий інвертор у вашому автомобілі, що призводить до більш високих струмів і швидшого часу заряджання. Ці станції пропонують швидкість від 30 кВт до надшвидких станцій, що пропонують до 360 кВт. В середньому, ви можете зарядити ваш електромобіль з 20% до 80% заряду за 40 хвилин. Blink пропонує кілька швидких зарядних пристроїв постійного струму, які підходять для будь-якого місця потреби.

Кілька зарядних станцій можна знайти на громадських парковках біля торгових центрів, урядових будівель або вуличних торгових центрів. Ці станції часто мають штекер CHAdeMO (Charge de Move) або CCS (Combined Charging System), який використовується для зарядки більшості автомобілів. Різні штекери не є взаємозамінними, тому за допомогою мобільного додатку Blink Charging завжди корисно перевірити, чи зарядна станція має штекер, сумісний з ваш EV.

Бездротовий

Хоча ці системи зарядки все ще перебувають у стадії розробки і не є масовими, вони досліджуються далі. Основою системи бездротової зарядки є зарядний пристрій, підключений до розетки змінного струму, який використовує електромагнітні хвилі для зарядки вашого автомобіля. Однак струм все ще низький, при цьому зафіксовані можливості до 11 кВт.

Рекуперативне гальмування

Рекуперативне гальмування не є офіційним способом повної зарядки електромобіля, але варто краще його зрозуміти. Багато електромобілів зараз використовують рекуперативне гальмування, коли електромобіль перетворює енергію від гальмування в електрику для заряджання акумулятора під час руху. Різні рівні рекуперативного гальмування визначають, скільки енергії перетворюється і наскільки високий електричний струм надходить до вашого акумулятора. Це може збільшити запас ходу вашого автомобіля на кілька миль під час регулярних поїздок, залежно від відстані та звичок водіння, але безкоштовна енергія та більший запас ходу завжди вітаються!

Blink Charging

Blink Charging пропонує водіям електромобілів та власникам локацій різноманітні рішення для зарядки. Широкий перелік пропонованих продуктів гарантує наявність рішень як для домашньої, так і для громадської зарядки, а також безліч варіантів, що відповідають конкретному застосуванню та бізнес-кейсу. Продукти розроблені для роботи з усіма електромобілями, незалежно від того, чи ви керуєте Hyundai Ioniq 5, Chevy Bolt EUV або Tesla (потрібен адаптер Tesla).

Blink створив мережу Blink Network, провідну на ринку технологію, яка додає неймовірну цінність зарядним станціям для електромобілів власників локацій. Blink Network дає можливість хосту віддалено керувати своїм зарядним пристроєм, встановлювати індивідуальні параметри ціноутворення та переглядати детальні звіти для всіх своїх зарядних пристроїв в одному місці.

Blink прагне зробити зарядку електромобілів більш доступною у всьому світі, розвиваючи зарядну інфраструктуру та вдосконалене обладнання, яке можна легко додати в будь-яке місце. Нижче ми розглянемо різні способи заряджання ваш електромобіль.

Домашня зарядка

Як зазначалося раніше, домашня зарядка займає більше часу, оскільки вона передає електроенергію з меншою швидкістю. Зарядка 1-го рівня, широко відома як “краплинна зарядка”. Це метод повільної зарядки, який не зарядить ваш автомобіль, але додасть кілька миль, поки ви в гостях у друга або не маєте доступу до більш швидкого зарядного пристрою. Хоча вона зазвичай не вимагає додаткового обладнання, оскільки кабель зі стандартною вилкою 120 В постачається разом з електромобілем, вона може спричинити проблеми з рахунками за електроенергію та розетками, тому не завжди рекомендується.

Використання спеціального побутового зарядного пристрою для електромобілів – це найкраще метод домашньої зарядки, оскільки він дозволяє мінімізувати витрати і є в рази швидшим, ніж зарядка 1-го рівня. Такі продукти, як Blink HQ 200, гарантують, що ви зможете повністю зарядити свій автомобіль приблизно за шість годин, тоді як зарядний пристрій 1-го рівня може зайняти 30 або більше годин.

Громадська зарядка

Під час заряджання ваш Заряджати електромобілі вдома неймовірно зручно та економічно вигідно, станції Level 2 та DCFC доступні у громадських місцях, які ви вже відвідуєте. Заряджайте свій автомобіль на громадській зарядній станції 2-го рівня під час походу за продуктами або під час прогулянки торговим центром.

Якщо зарядка вдома неможлива, заощаджуйте час та гроші, використовуючи зарядні станції рівня 2 зарядка заряджайтеся на станціях у місцях, які ви вже відвідуєте, залишаючи швидші (і дорожчі) DCFC для тих випадків, коли вам потрібно швидко повернутися в дорогу.

Під час тривалих поїздок важливо використовувати станції швидкої зарядки постійного струму. Хто хоче сидіти і чекати 6 годин, щоб зарядитися на лавці в ресторані? Ось чому законодавство стимулює збільшення кількості місць поблизу автомагістралей та доріг з інтенсивним рухом, щоб додати DCFC та зробити подорожі на електромобілях на великі відстані більш зручними.

Не виходьте з дому без мобільного додатку Blink Charging! Швидкий пошук зарядних пристроїв у ваш Посібник про те, як вибрати зарядну станцію, чи сумісна вона з вашим електромобілем, скільки часу знадобиться для зарядки, а також про те, як твій автомобіля, а також від того, чи доступний він зараз для використання.

Типи роз’ємів та швидкості заряджання електромобілів

Посібник, що охоплює різні типи роз’ємів електромобілів та швидкості заряджання.

Останнє оновлення: Грудень 09, 2022 5 хв читати

зарядний, обирайте, найкращий, свої, потреби

Перейти до розділу:

Пов’язані інструкції:

Підсумки

Подібно до зарядних кабелів для телефонів, автомобільні зарядні кабелі, як правило, мають два роз’єми, один з яких підключається до розетки автомобіля, а інший – до самої зарядної станції.

Тип роз’єму, який вам потрібен, залежить від типу автомобіля та номінальної потужності (швидкості) зарядної станції.

  • Електромобілі мають розетки типу 1 або 2 для повільної/швидкої зарядки та CHAdeMO або CCS для швидкої зарядки постійним струмом.
  • Більшість пунктів повільної/швидкої зарядки мають роз’єм типу 2. Іноді замість них буде прикріплений кабель. До всіх зарядних станцій DC Rapid приєднаний кабель з роз’ємами CHAdeMO та CCS.
  • Більшість водіїв електромобілів купують портативний зарядний кабель, який підходить до розетки типу 1 або 2, щоб вони могли заряджатися в громадських мережах.

Цей посібник базується на даних для Великобританії і може містити не всю інформацію для всіх країн. За винятком автомобілів Tesla Model X і Model S, які на сьогоднішній день використовують роз’єми типу 2 для постійного струму. Доступні адаптери, які дозволяють заряджати ці моделі Tesla через роз’єми CHAdeMO або CCS.

Типи роз’ємів для електромобілів на борту транспортного засобу

Електромобіль зарядка Розетки підключаються до вашого автомобіля і можуть сприйматися так само, як роз’єми для зарядки з боку телефону на зарядному кабелі для телефонів Apple або Android. Залежно від того, який у вас телефон/автомобіль, до розетки телефону/автомобіля підходять різні роз’єми.

Повільна швидка зарядка

Зазвичай вони використовуються для заряджання вдома, на роботі та в дорозі, і мають два типи роз’ємів змінного струму на борту транспортного засобу.

  • 7 штифтів
  • Стандартний роз’єм ЄС
  • Вбудований механізм блокування
  • Підходить для трифазного живлення

Деякі моделі Renault Zoe можуть споживати 43 кВт, що дає 145 миль пробігу на годину (для Zoe 43 кВт класифікується як швидка зарядка в дорозі).

Передбачає електричний транспортний засіб з повною батареєю 60 кВт-год із запасом ходу 200 миль.

Порада: Трифазне живлення є відносно рідкісним у Великобританії. У будинках майже немає трифазних електромереж, але вони є в декількох великих комерційних будівлях. Більшість громадських зарядних станцій – це однофазні пристрої потужністю 7 кВт.

Швидка зарядка

Зазвичай використовується для швидкої зарядки в дорозі Існує три типи автомобільних роз’ємів постійного струму. Більшість швидких зарядних станцій постійного струму мають кабелі з роз’ємами CHAdeMO та CCS, тому вам просто потрібно буде обирайте який підходить до ваш автомобільна розетка. Щоб захистити акумулятор, зарядні пристрої Rapid не заряджають постійно на максимальній потужності.

  • Висока потужність
  • Акуратне розташування з 2 штифтами “Тип 2
  • Стандартний роз’єм для швидкої зарядки ЄС
  • Тільки зарядні пристрої Tesla забезпечують постійний струм через роз’єм типу 2

Передбачає електромобіль з повною батареєю 60 кВт-год із запасом ходу 200 миль.

Зарядні пристрої CCS Rapid потужністю 150 кВт стануть дуже поширеними, але у Великобританії більшість з них все ще мають потужність лише 50 кВт.

Існує декілька зарядних пристроїв CCS потужністю 350 кВт, проте вони ще не набули широкого розповсюдження.

Зарядні пристрої Tesla потужністю 250 кВт починають впроваджуватися.

Порада: Щоб дізнатися про роз’єми змінного та постійного струму вашого автомобіля та максимальну швидкість заряджання, ви можете відвідати наші посібники для автомобілів.

Типи роз’ємів для електромобілів збоку зарядної станції

Зазвичай використовується для підзарядки вдома, на роботі та в дорозі, але насправді існує лише один тип розетки, хоча дехто може іноді використовувати традиційну 3-контактну вилку для зарядки від розетки як аварійний запасний варіант.

Розетка типу 2 є універсальною, і її можна уявити аналогічно розетці для зарядки iPhone або телефонів Android (так само, як і настінну розетку для зарядки смартфонів).e. розетка однакова для всіх, але кабель залежить від типу автомобіля/телефону).

Повільні швидкі зарядні пристрої

Розетка “Тип 2” – це загальноєвропейська універсальна розетка для зарядки електромобілів. Ви можете заряджати від неї будь-який тип автомобіля, якщо у вас є відповідний зарядний кабель для вашого автомобіля. майже так само, як зарядка Телефони Apple або Android від розетки.

Приблизна. дальність за годину заряджання

7 кВт (однофазний)22 кВт (трифазний)

  • Універсальний роз’єм, який підходить до всіх стандартних розеток зарядних станцій
  • Водій повинен мати з собою відповідний кабель
  • Схожий на настінну вилку для зарядки смартфонів

Для електромобіля з акумулятором 60 кВт-год (BEV).

Швидкі зарядні пристрої

Більшість пристроїв постійного струму мають прив’язні кабелі з роз’ємами CHAdeMO та CCS, які відповідають роз’ємам на борту автомобіля, тому немає роз’ємів постійного струму з боку зарядної станції.

Рівень 2. Швидка зарядка змінного струму

Хоча зарядка 1-го рівня зазвичай зручна для плагін-гібридів, які можна повністю поповнити за ніч, вам може знадобитися щось швидше для електромобіля з набагато більшим акумулятором – якщо вам потрібно використовувати повний запас ходу щодня (від 200 до 700 км в залежності від моделі).

Хороші новини

  • Існує ще швидший домашній варіант, встановивши зарядний пристрій рівня 2 (настінний), який збільшує потужність однофазної зарядки до 7.2 кВт.

Зарядний пристрій 2-го рівня значно скорочує час заряджання: Mitsubishi Outlander PHEV повністю заряджається від порожнього за 6 хвилин.5 годин, а Tesla Model 3 і Mercedes-Benz EQC – близько 8 і 11 годин відповідно.

І ви отримаєте 7.2 км пробігу за кожні 10 хвилин, тобто близько 43 км після годинної зарядки – цього достатньо для середньостатистичних австралійських поїздок на роботу.

A 7.Зарядний пристрій потужністю 2 кВт 2-го рівня працює від стандартної однофазної проводки 240 В, а настінна коробка коштує від 1000 до 1500 доларів плюс установка, що є досить хорошою ціною, враховуючи, скільки ви платите за повний комплект шин або нові опції автомобіля, такі як люк у даху.

Рівень 2 зарядка також може збільшитися до 11 кВт або до 22 кВт, якщо у вас є трифазна мережа 415 В.

Оскільки більшість електромобілів обмежені лише зарядкою від мережі змінного струму потужністю 11 кВт (через інвертор “бортового зарядного пристрою”), ви можете отримати 11 км за кожні 10 хвилин зарядки, тож година на розетці дасть близько 66 км запасу ходу. Обмежена кількість моделей має потужність 22 кВт, наприклад, BMW iX1 у стандартній комплектації, а також доступна на Mercedes-Benz EQE та Porsche Taycan.

В Австралії кращі електромобілі на 2023 рік

Ми протестували майже кожен електромобіль з ціною нижче шести цифр в Австралії, щоб скласти рейтинг кращі у продажу сьогодні

Ви також знайдете багато громадських пунктів зарядки рівня 2 (7.2 кВт, 11 кВт або 22 кВт), тому переконайтеся, що ви знаєте, яка у них потужність, перш ніж їхати до них, якщо час важливий.

Для них також може знадобитися ваш власний портативний зарядний кабель типу 2 до типу 2 (режим 3), який зазвичай є окремим аксесуаром і коштує від 200 до 500 грн.

Варто зазначити, що більшість моделей PHEV через меншу ємність батареї та системи управління батареєю заряджатимуться лише з максимальною швидкістю 3.6 кВт або 7.6 кВт навіть при використанні зарядного пристрою змінного струму потужністю 22 кВт.

GET Electric також відкрила власний центр зарядних пристроїв потужністю 22 кВт у Порт-Мельбурні, надаючи власникам електромобілів, що мешкають поблизу, можливість поповнити запас енергії – особливо тим, хто живе у багатоповерхівках з високою щільністю забудови в цьому районі.

Рівень 3. Швидка зарядка постійного струму

Потужність зарядного пристрою коливається від 50 кВт на швидкому зарядному пристрої до 350 кВт на ультрашвидкому зарядному пристрої.

Це громадські зарядні пристрої постійного струму (480 В/постійний струм), включаючи суперчарджери Tesla, які мають вирішальне значення для забезпечення життєздатності електромобілів для поїздок на великі відстані з невеликим часом простою для зарядки.

Варто зазначити, що електромобілі меншої потужності, такі як плагін-гібриди та Nissan Leaf, MG ZS EV і Lexus UX300e, можуть використовувати зарядні пристрої потужністю 350 кВт, але все одно заряджатимуться лише зі швидкістю близько 50 кВт. Аналогічно, BYD Atto 3, MG ZS EV та GWM Ora обмежені потужністю від 60 до 90 кВт постійного струму.

Моделі більшої потужності, такі як стандартний модельний ряд Polestar 2, Tesla Model Y RWD і Mercedes-Benz EQA, мають максимальну зарядну потужність від 100 до 150 кВт, що дозволяє долати понад 100 км кожні 10 хвилин.

Архітектура нового покоління на 800 В дозволяє заряджати ще швидше: такі моделі, як Porsche Taycan, Audi E-Tron GT, Hyundai Ioniq 5 і Kia EV6, здатні – за певних умов – заряджатися з 10 до 80 відсотків менш ніж за 30 хвилин.

Більшість моделей PHEV можуть підключатися лише до зарядних пристроїв змінного струму, але Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, Outlander PHEV, Mercedes-Benz A-Class PHEV (опціонально) та Range Rover PHEV можуть заряджатися як від мережі змінного, так і постійного струму.

⏱️ 0-80 відсотків часу заряджання

Ви могли помітити, що автовиробники часто вказують час заряджання постійним струмом, виходячи з того, що батарея заряджена на 80%, а не на 100%.

Це пов’язано з тим, що внутрішній опір акумулятора зростає зі збільшенням рівня заряду. Іншими словами, чим більше батарея заряджена, тим повільніше і менш ефективно її заряджати. Заряджання понад 80 відсотків також шкідливе для типових літій-іонних акумуляторів.

Як наслідок, заряджання відбувається найшвидше, коли акумулятор розряджений. Після початкового сплеску зарядний пристрій переходить на постійну швидкість, поки батарея не зарядиться приблизно на 80 відсотків.

заряджання, обирайте, найкраще, вашим, потребам

Після цього заряджання знову сповільнюється – частково через зниження ефективності та для запобігання пошкодженню акумулятора через перегрів або перезаряджання.

Час, необхідний для заряджання від 80 до 100 відсотків, може змінюватися залежно від ряду факторів, таких як нагрівання акумулятора. Ось чому автовиробники можуть розрахувати, як швидко батарея досягне 80 відсотків, але не можуть надати точний час для повного заряду.

Штепсельні вилки та розетки для зарядки електромобілів

Як ми бачили на прикладі мобільних телефонів, існують різні типи штепсельних вилок і розеток для електромобілів, що загрожувало зробити розгортання зарядних мереж досить складним.

Хороша новина для австралійських водіїв полягає в тому, що зараз існує стандарт для зарядки змінного струму; але це зовсім інша справа, коли мова йде про DC Rapid зарядка.

1️⃣ Тип 1 AC

Також відомий як J1772 або SAE J1772, це стандартний штекер змінного струму в Північній Америці та Японії, який можна знайти в Австралії на електромобілях Mitsubishi Outlander PHEV до 2019 року, Nissan Leafs першого покоління та старих BMW i3.

Він має п’ятиконтактну конструкцію. Два маленькі штирі передають дані між автомобілем і зарядним пристроєм для визначення максимального струму, доступного для автомобіля – що запобігає руху автомобіля, коли він підключений до мережі.

Три більші контакти призначені для підключення до електромережі 110/240 В змінного струму, включаючи заземлення. Оскільки громадських зарядних пристроїв зі штекерами типу 1 небагато, можна придбати адаптер типу 2, який підходить для зарядки електромобілів.

2️⃣ Тип 2 AC

Також відомий як IEC 62196 або штекер Mennekes, це стандартний порт в Австралії та Європі для зарядки змінного струму, який використовується всіма автовиробниками, що продають нові електромобілі тут сьогодні.

Штекер типу 2 має семиконтактну конструкцію з п’ятьма силовими контактами для підтримки трифазної зарядки.

Хоча старі електромобілі Tesla Model S і Model X, що продаються тут, використовують штекер типу 2, компанія модифікувала роз’єм з виїмкою у верхній частині, щоб забезпечити доступ до мережі Tesla Supercharging тільки для них (хоча зараз проводяться випробування, щоб відкрити її для всіх моделей електромобілів).

Всі гібридні моделі, що підключаються, в Австралії оснащені зарядними портами типу 2. Електромобілі з розетками CCS2 (див. нижче) можуть приймати штекери типу 2.

АВСТРАЛІЙСЬКИЙ СТАНДАРТ: CCS2

Скорочення від Combined Charging System, CCS може використовуватися для зарядних пристроїв змінного та постійного струму.

Це найпоширеніший тип зарядного порту в Австралії, оскільки майже всі моделі, що продаються тут, відповідають цьому стандарту, а всі швидкі зарядні пристрої постійного струму мають роз’єм CCS2.

CCS2 розширює нижню частину типу 2 двома штифтами для швидкої зарядки постійним струмом.

CHAdeMO

Це абревіатура від Charge de Move, що в перекладі з французької означає “рухатися за допомогою заряду”. Це рідкісний стандарт портів постійного струму, який зустрічається в більшості електромобілів і PHEV японського виробництва, таких як Nissan Leaf, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV і Lexus UX300e. Однак останній Nissan Ariya EV перейшов на CCS2, а старіші моделі Tesla можуть використовувати CHAdeMO через адаптер.

Громадські зарядні станції в Австралії все ще здебільшого пропонують кабель CHAdeMO, оскільки будь-які станції, співзасновником яких є Австралійське агентство з відновлюваних джерел енергії (Arena), повинні дотримуватися рекомендацій, встановлених Федеральною палатою автомобільної промисловості (FCAI) ще у 2017 році. Але з’явилися й інші постачальники послуг швидкої зарядки, які пропонують лише роз’єми CCS2.

зарядка, обирайте, найкраще, свої, потреби

Більшість автомобілів з розетками CHAdeMO також оснащені стандартною розеткою типу 2 для змінного струму зарядки.

Протоколи та стандарти індустрії зарядки електромобілів

Технологія, що лежить в основі індустрії зарядки електромобілів, дуже сильно розвинулася за останні кілька років. Оскільки електромобілі стають природною частиною транспортної екосистеми, ми спостерігаємо зрушення в бік стандартизації зарядних пристроїв і впровадження нових галузевих протоколів для забезпечення сумісності. Зараз, як ніколи раніше, особливо складно йти в ногу з новими розробками і забезпечувати відповідність технологій останнім нормам і стандартам.

Оператори зарядних станцій та постачальники послуг електронної мобільності стикаються з проблемами, що розширюються на міжнародному рівні, особливо в роботі з різними протоколами, правилами та мультивалютністю, а також з інтеграцією можливостей роумінгу в свої мережі.

У цьому блозі ми зібрали список стандартів і протоколів для зарядки електромобілів, які забезпечують гнучкість, необхідну для всього ринку електромобілів. Стандартизація в галузі стане ключовим фактором розвитку інфраструктури зарядних станцій для електромобілів у майбутньому.

Протоколи та стандарти зарядки електромобілів

CCS – стандарт комбінованої зарядної системи

Стандарт комбінованої системи зарядки (CCS) охоплює кілька аспектів зарядки електромобілів, включаючи зарядку змінним і постійним струмом, зв’язок між зарядною станцією і транспортним засобом, балансування навантаження, аутентифікацію і дозвіл на зарядку, а також автомобільний з’єднувач (роз’єм на кінці зарядного кабелю і відповідний вхід в транспортному засобі). Термін “комбінований” означає, що CCS по суті додає швидку зарядку постійним струмом заряджання постійним струмом шляхом розширення роз’ємів змінного струму типу 1 і 2, в результаті чого з’являються роз’єми Combo 1 (CCS1) і Combo 2 (CCS2) відповідно, які можуть забезпечити до 350 кВт потужності. Роз’єми CCS 1 – це різновид, поширений у Північній Америці, тоді як CCS 2 зустрічаються в Європі.

Стандарт CCS був запроваджений сімома автовиробниками (Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche і Volkswagen), а перший прототип був продемонстрований у травні 2012 року. До 2014 року Європейський Союз прийняв CCS2 як вимогу до мереж зарядних станцій для електромобілів. У США перші великі мережі УЗВ були завершені вздовж основних коридорів східного та західного узбережжя у 2016 році. На сьогоднішній день компанії в США.S. які хочуть користуватися деякими з 7.5 мільярдів федеральних коштів, виділених на національну мережу зарядних станцій для електромобілів, повинні підтримувати УЗВ.

NACS – Північноамериканський стандарт зарядки

Tesla домінує на північноамериканському ринку електромобілів з 2012 року. Компанія не прийняла стандарт CCS, який став поширеним у США та Європі, а використовувала власну запатентовану систему зарядки. У листопаді 2022 року Tesla оприлюднила свою специфікацію і оголосила її Північноамериканським стандартом зарядки – NACS. Кількість зарядних станцій Tesla перевищує кількість зарядних станцій CCS у порівнянні з усіма іншими постачальниками послуг разом узятими, що робить цей стандарт найпоширенішим у США. Як і штепсельні вилки CCS Combo, NACS пропонує зарядку як змінного, так і постійного струму в одній вилці, однак її потужність перевищує потужність CCS і може забезпечити до 1 МВт потужності на постійному струмі.

І Ford, і General Motors оголосили, що приймуть стандарт NACS, а перші NACS-сумісні автомобілі повинні зійти з конвеєрів GM і Ford у 2025 році. До цього часу водіям GM і Ford доведеться використовувати адаптер для підключення до зарядних пристроїв NACS.

Роз’єм NACS (раніше Tesla)

OCPP – Open Charge Point Protocol (протокол відкритих точок зарядки)

Open Charge Point Protocol (OCPP) – це прикладний протокол для зв’язку між зарядними станціями електромобілів і центральною системою управління. Це міжнародний, незалежний від постачальників стандарт з відкритим вихідним кодом, який доступний безкоштовно.

Протокол був розроблений Open Charge Alliance (OCA) для ринку інфраструктури електромобілів і вважається стандартом де-факто для взаємодії зарядної інфраструктури серед виробників зарядного обладнання, постачальників програмного забезпечення та систем, зарядка мережеві оператори та дослідницькі організації. Протокол є перевіреним способом оптимізації витрат і мінімізації ризиків інвестицій в мережеву інфраструктуру. Забезпечує гнучкість для операторів інфраструктури щодо діагностики EVSE та забезпечує легкий доступ для водіїв електромобілів.

Багато ключових гравців в індустрії електромобілів (зарядка виробники станцій, комунальні служби, оператори пунктів зарядки та постачальники програмного забезпечення для бек-офісу) зробили свій внесок у розробку протоколу.

Остання версія, OCPP 2.0.1, має багато нових і вдосконалених функцій для управління пристроями, обробки транзакцій, безпеки, функцій інтелектуальної зарядки, підтримки відображення та обміну повідомленнями, а також розширюваність OCPP.

OCPP 2.0.1 також пропонує опцію підтримки plug and charge для електромобілів, що підтримують протокол ISO 15118.

OCPP 2.0.1 був представлений на одному з вебінарів Open Charge Alliance.

Стандарт ISO 15118 – Двонаправлена зарядка/розрядка

ISO 15118 – це міжнародний стандарт для двостороннього цифрового зв’язку між електромобілями та зарядними станціями. Визначає інтерфейс зв’язку V2G для двосторонньої зарядки/розрядки електромобілів.

Як ключовий фактор, що забезпечує можливість Plug Charge, стандарт ISO 15118 дозволяє водіям електромобілів вставляти зарядний штекер в автомобіль, заряджатися і від’їжджати, коли вони будуть готові. Цей процес забезпечується цифровим сертифікатом, розташованим у транспортному засобі, що дозволяє йому зв’язуватися з системою управління зарядними пунктами (CPMS). Це забезпечує безперебійний наскрізний процес заряджання, який включає автоматичну автентифікацію та виставлення рахунків, і дозволяє уникнути необхідності використовувати RFID-карту, додаток або запам’ятовувати PIN-коди.

Протоколи роумінгу зарядки електромобілів

OCPI – Open Charge Point Interface (відкритий інтерфейс зарядної точки)

Відкритий інтерфейс зарядних станцій (Open Charge Point Interface, OCPI) призначений для обміну інформацією про зарядні станції між операторами зарядних станцій і постачальниками послуг електронної мобільності для забезпечення масштабованого і автоматизованого роумінгу електромобілів.

Підтримувані сценарії використання:

  • Інформація про зарядну станцію
  • Авторизація зарядних сесій
  • Тарифи
  • Бронювання
  • Роумінг
  • Обробка реєстрацій
  • Розумна зарядка

Специфікація включає в себе:

  • Надання інформації про сесію, включаючи дані про місцезнаходження
  • Відправлення віддалених команд, для таких дій, як бронювання
  • Надання детальних записів про заряджання (CDR) для виставлення рахунків
  • Авторизація сеансів зарядки шляхом обміну токенами
зарядка, обирайте, найкращий, ваші, потреби

OCHP – Open Clearing House Protocol (протокол відкритого клірингу).мережа)

Open Clearing House Protocol (OCHP) – це протокол з відкритим вихідним кодом, який забезпечує простий та уніфікований зв’язок між системою управління зарядкою та кліринговою системою.

OCHP дозволяє безперешкодно заряджати електромобілі в різних мережах зарядних станцій (e-Roaming). За допомогою OCHP постачальники послуг eMobility можуть підключатися до EV заряджання операторів та провайдерів для забезпечення доступу до їхньої мережі.

OICP – Відкритий протокол взаєморозрахунків

OICP був розроблений Hubject і є стандартом зв’язку, що реалізується між постачальниками послуг електронної мобільності (EMSP) та операторами пунктів зарядки (CPO) через платформу Hubject.

Протокол забезпечує обмін інформацією на основі договірних відносин між EMSP та CPO з Hubject, що дозволяє їм пропонувати надійний роумінг для водіїв електромобілів.

eMIP – протокол взаємодії електронної мобільності

eMIP, наданий GIREVE, забезпечує роумінг послуг зарядки, надаючи авторизацію заряду та API центру обробки даних, а також доступ до всеосяжної бази даних точок зарядки.

Протоколи управління енергоспоживанням

OpenADR – Open Automated Demand Response

OpenADR – це відкрита та захищена основа для інтероперабельного обміну інформацією для полегшення автоматизованого реагування на попит.

Зазвичай використовується для передачі інформації та сигналів між операторами розподільчих систем (DSO), комунальними підприємствами та системами управління та контролю енергоспоживанням для збалансування попиту на енергію в пікові періоди.

OpenADR 2.0 забезпечує стандартизацію зв’язку між системами реагування на попит (DR) та розподіленими енергетичними ресурсами (DER), а також автоматизовані процеси DR/DER. Він також спрощує управління енергоспоживанням клієнтів та усуває “завислі” активи.

OSCP – Open Smart Charging Protocol 1.0

OSCP – це відкритий протокол для зв’язку між системою управління зарядними станціями та системою енергоменеджменту власника об’єкта або системою ОСР.

Протокол може бути використаний для передачі прогнозу пропускної здатності місцевої електромережі в реальному часі оператору зарядної станції. OSCP сприяє “розумній” зарядці електромобілів на основі пропускної спроможності.

Платформа Driivz має апаратну діагностику та базується на відкритих галузевих стандартах, підтримує понад 750 моделей зарядних пристроїв.

  • Driivz – одна з перших компаній, яка отримала офіційну сертифікацію OCPP 2.0.1 від Open Charge Alliance (золотий вузол).
  • Відповідає стандартам ISO 15118 та OCPP 2.0.1 забезпечення зв’язку “транспортний засіб-мережа” (V2G).
  • Driivz був одним з перших постачальників, який надав повну підтримку OCPI (починаючи з листопада 2018 року). Крім того, Driivz був першим, хто інтегрував великі мережі в США (EVgo ChargePoint).
  • Стандартні галузеві протоколи – OCPI, OCHP, OICP (Hubject), eMIP та інші.
  • Plug-n-charge – для покращення процесу заряджання та уникнення необхідності використання RFID-картки.
  • Автозарядка – забезпечує функцію Plug Charge на основі MAC-адреси автомобіля.
  • Сертифікація OpenADR
  • Відповідає Eichrecht, німецькому закону про калібрування.
  • Власні протоколи – з інструментами для підтримки та інтеграції будь-якого протоколу.

Leave a Reply